lördag 4 januari 2014

Acquarella Vex – vattenbaserat svart nagellack

Även jag föll för trenden med svarta naglar, så jag beställde Acquarella Vex från Swedish beauty factory. Tydligen har jag handlat så mycket där att jag fick en trogen-kund-rabatt på 100 kronor. Tackar :)

Vex är en svart metallic och den var precis så fin som jag hoppades. Ser lite kvinnligare ut och mindre punkig, tycker jag. Det är så svårt att ta bilder på naglar, varenda miss runt nagelband syns ju, men här är i alla fall en som visar hur lacket ser ut på.

Jag är fortfarande helt frälst på vattenbaserat nagellack. Det håller kanske marginellt sämre än vanligt nagellack, framförallt är det känsligare mot repning med hårt föremål. Det är också lite bökigare att ta bort det. Acquarellas remover funkar inte som aceton direkt, men om man baddar på lite remover på alla naglar först och låter det lösa upp nagellacket en stund så går det betydligt enklare.

Har du testat vattenbaserat nagellack?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar