måndag 7 april 2014

Pyssla smycken – ringar med glaskula

Jag skickade efter en massa roliga grejer att göra ringar av från Etsy.com. För er som inte hittat Etsy kan jag verkligen rekommendera det. Det är en sajt där privatpersoner och företag säljer konsthantverk, egengjorda smycken, vintage-prylar mm. Det finns så mycket roligt och spännande, och jag klickade alltså hem små, små glober av glas som man kan fylla med nåt och limma på en ring. De första ringarna blev till döttrarna med en kärleksfull dikt i. 

Nästa projekt blir att göra ringar med sådana där små halvglober som det "snöar" i :)


4 kommentarer:

  1. Vilken rolig och personlig ring! :)
    Lycka till med halvgloberna! Hoppas att du visar dem sen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag lägger väl upp en bild på dom också :)

      Radera
  2. Vad söker man på Etsy för ord?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lizette!
      Dom är köpta från Happy Supplies (happysupplies), minns inte vad jag sökte på... glass globe kanske.

      Radera