torsdag 21 augusti 2014

L'eau de Kaé – recension

L'eau de Kaé är ett så kallat Micellar Water. Ett både vårdande och rengörande ansiktsvatten och jag hade inte hört talas om det innan jag läste om det på Malins blogg, Bilbo Blue Eyes.

Jag köpte L'eau de Kaé från Swedish Beauty Factory för 239:- flaskan. Det är tänkt att man ska ta micellarvattnet på en bomullsrondell och applicera i ansiktet. Man ska inte tvätta vare sig före eller efter.

Doften är mild, söt-frisk och lite ljusgrön. Luktar väldigt gott. Makeup försvinner lätt som en plätt. Det svider inte i ögonen och det känns inte uttorkande. Det är otroligt drygt, endast pyttelite behövs på en bomullsrondell.
Efteråt ska man ju inte skölja av, men jag tycker det känns som en lätt geléig hinna som ligger kvar i ansiktet så jag sköljer ändå.

Allt detta låter ju väldigt positivt och egentligen borde det väl vara det, så jag vet inte varför jag är lite skeptisk ändå. En anledning är väl att jag redan trivs med min jojobaolja som tvätt på kvällarna. En annan anledning är att det går att få micellarvattnet att löddra ytterst lite, och det gör mig skeptisk. Dock är det inte det minsta uttorkande.

Summa summarum. Det är en jättebra produkt, men inte för mig.

Jag har i stället använt den till hårskölj/tvätt. Till det är den fantastisk. Jag sprutar 20-30 ml i torr hårbotten och gnuggar runt. Sen tillsätter jag lite vatten och gnuggar lite till. Ett väldigt svagt skum bildas och den här tvätten är perfekt emellanåt när man bara vill fräscha upp håret lite.

2 kommentarer:

  1. Kul med recension på denna. Varit lite nyfiken. Iband blir man ju lite skeptisk om en produkt fast man inte kan förklara varför. Jag har också haft sådana. Det är inget direkt fel på dem, men man glömmer dem fort och de försvinner i mängden p något vis? Jag har svårt att inte skölja med avtten oavsett vad jag använder. Det blir ett annat micellar water för mig nu från Cattier som är ett franskt märke. Får se hur det fungerar?:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror produkten kan vara väldigt bra till någon som använder mer "vanlig" ansiktsrengöring. Den är ju både effektiv och väldigt mild.
      Men ja, visst är det knepigt när man är skeptisk utan att veta riktigt varför. :)

      Radera