tisdag 15 oktober 2013

100% Pure Fruit Pigmented Sheer Lip Glaze

Om man är känslig mot ricinolja (castor oil) så kan det vara svårt att hitta bra läppstift och läppglans som är naturliga. Ricinolja används ofta i produkter av lite högre kvalitet eftersom den ger fin glans och tar väldigt lång tid på sig att absorberas av huden. Men eftersom jag blir narig och torr av ricinolja så får jag hitta andra produkter.

Så nu har jag beställt 100% Pure Fruit Pigmented Sheer Lip Glaze i färgen Pomegranate. På handen har jag målat ett streck med bara en strykning och ett streck med flera strykningar. Det heter Lip Glaze, men det är verkligen inget läppglans, det är ett rikt pigmenterat läppstift. Jättefin färg som jag kommer använda när jag lägger lite mer makeup nån festlig kväll. Till vardags kör jag med färgat läppglans från Jane Iredale.
Färgen sitter kvar länge och kanterna håller väldigt bra, inget blödande eller kladdande. Känns mjukt och återfuktande och luktar mumsigt fruktigt. Det har faktiskt allt jag önskar av ett läppstift.

Som vanligt när man beställer på nätet är det jättesvårt att välja färg. Jag skulle gärna testa fler nyanser av detta läppstift, men hade helst tittat på färgerna i butik. Någon som vet var de säljs?

Här är en video där fem av färgerna visas. Lite synd att det är fyra ganska lika rosa bara.



2 kommentarer:

  1. Jag reagerar likadant på ricinolja vilket inte gör det helt lätt att hitta läppglans och läppstift precis.
    Känner till dessa från 100% Pure och skulle jättegärna skaffa ett, men tycker det verkar som om alla går åt rosa nyans, vilket jag inte vill ha.
    Önskar verkligen att jag hade kunnat tipsa om någon fysisk butik, men jag har tyvärr aldrig sett något av 100% Pure utanför nätet :(
    Säg till om du hittar det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var många rosa nyanser.
      Ska säga till om jag hittar en butik :)

      Radera