måndag 9 september 2013

Lernberger Stafsing – Leave-in treatment BB cream

BB cream för håret. Jag tycker namnet är smart. Associationerna går genast till något som gör en snygg samtidigt som det vårdar.

Det här märket har jag aldrig sett förut så jag lusläser innehållsförteckningen.
Det är ju ingen naturkosmetik direkt, men den innhåller heller inget jag undviker.

Behentrimonium Methosulfate, som kommer som tredje ingrediens efter vatten och Cetyl Alcohol, vet jag att mitt hår har gillat förut. Det ger volym och glans och framhäver lockar. Sen är det lite oljor och proteiner i också. En massa bärextrakt finns med också, jag är förvånad över att tillverkaren inte blåser upp det större på tubens framsida, det som är så populärt med naturliga ingredienser nu ;)

BB-creamen ska kammas in i fuktigt hår. Jag har ingen aning om mängd, men tar den klassiska ärt-storleken gånger två. Resultatet blir bra. Riktigt bra faktiskt.
Jag brukar använda John Masters Organics – Shine On, och trivs bra med den. BB cream ger ett lite mjukare fluffigare resultat och samlar lockarna i lite tjockare längder.

1 kommentar:

  1. Åh, det där låter riktigt intressant. Måste nog provas framöver!

    SvaraRadera