lördag 31 augusti 2013

UNE mascara – Green Pride vs 3 in 1


Min gamla mascara har varit "slut" länge och den på jobbet var ett panikköp jag aldrig gillat, så det var dags att köpa nya. Efter att ha läst att Malin på Bilbo Blue Eyes och Hannah på Naturligt snygg tyckte UNE var bra så slog jag till på två varianter från dom.

För att kunna jämföra UNE Green Pride med UNE 3 in 1 så målade jag 3 in 1 på ena ögat och Green Pride på andra ögat. Hade mascaror verkligen hållit vad dom lovat hade jag ju inte sett klok ut med Volym, Längd och Kurvighet på ena ögat och 14 gånger volymen på andra ögat. Nu skiljer det ju inte så vansinnigt mycket dock. Resultatet blir lite likt borsten faktiskt. Fler och mer separerade fransar med Green Pride och inte lika spretigt med 3 in 1. 3 in 1 är också lättare att måla på, det går snabbare.
Båda sitter hyfsat även om båda hade släppt lite i går kväll, men det kan bero på att jag låg i soffan och kollade på film.

Jag har inte bestämt mig för vilken jag gillar bäst än :)

UPPDATERING:
Efter att ha använt mascarorna ett tag är jag inte helt nöjd. Det började med att jag kände mig så där grusigt trött i ögonen när jag hade någon av mascarorna. Vet inte om det är fibrer som finns i som ska göra mascaran fyllig eller om det är parfymen/doften i (idiotiskt överhuvudtaget att ha doft i mascara när det är en av de främsta irritanterna som finns). Jag reagerade alltså på båda mascarorna så nu återgår jag till min gamla vanliga ACO som funkat bra i alla år, trots PEG :P

4 kommentarer:

  1. För mig blev det Une Green Pride igen. Hade tänkt testat By night, men den inte så välsorterade affären jag var på hade bara Green Pride...

    SvaraRadera
  2. By night har jag ju inte testat, men enligt Hannah på Naturligtsnygg.se verkar det inte vara jätteskillnad. Jag hade olika mascara på ögonen för tredje dagen i rad, och när jag först målar på 3 in 1 så tänker jag; wow, den här är verkligen bra. MYCKET längre fransar. Den här är bäst. Sen målar jag på Green Pride på andra ögat och den är minst lika bra...

    SvaraRadera
  3. Kul att du verkar gilla båda. UNE funkade inte så bra på mig tyvärr. Den rinner och lägger sig under ögat. Volymen var det dock inget fel på, blev rätt snyggt att måla med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det funkar ju inte om mascaran hamnar under ögat. Har du hittat någon annan du tycker funkar bra?

      Radera