torsdag 22 augusti 2013

Vattenbaserat nagellack och remover

Vattenbaserat nagellack fungerade så bra så jag beställde ett till, Bliss från Acquarella (eller heter det Åcquarella?). Jag är lite traditionell när det gäller nagellacksfärger och tycker bäst om rött eller hudfärgat. Bliss var lite mörkare och lite varmare i tonen än jag hade hoppats på, men fin ändå. Den passar nog egentligen bättre om man köper det vita lacket också och gör fransk manikyr. Tyvärr brukar det se lite kladdigt och onaturligt ut när jag själv gör fransk manikyr, så i stället för att måla vitt lack på nagelutväxten brukar jag typ repa dom underifrån i stället. Jag petar/krafsar med en platt pincett eller inte allt för spetsig nagelsax. Då blir det vitt och fint underifrån. Innehållet i Bliss är samma som i Plasma, alltså bra mot människa men kanske mindre bra mot miljön.

En remover till Acquarellalacken fick följa med också. Det gick i och för sig bra att krafsa bort färgen från nageln men jag tänkte att det blir lite skonsammare att lösa upp den.
Removern innehåller: Water, tall oil fatty acids and alcohols (plant based), non-ionic surfactant, organic buffer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar